mandag den 17. marts 2014

Valg af neglelak

Hvilken neglelak skal man nu tage på?
Hvad farver har man lyst til? Skal det matche tøjet? Der opstår en hel masse spørgsmål inde i hovedet på en som skal til at vælge neglelak, især hvis man skal til fest.

Nogen gange har man lyst til at prøve noget nyt, men det går ikke som man har forventet altid. Med tiden erfarer man en del, at man bliver god til at vælge farven. Der kan være nogen derude som tænker, det kan da ikke være så svært at vælge en farve. Jeg har selv prøvet at være ligeglad og valgte to farve, som jeg ikke synes var passende til mit tøj og begivenheden. Jeg har ensfarvet på alle fingerer, på nær ringfingeren, som jeg giver en anden farver, eller lidt glimmer/pynt, så det skiller lidt ud. Jeg elsker at enkelt fingernegl skiller lidt ud. Nogen kan lide at gå med ensfavet alle neglene, andre art på. 
Jeg har lak på næsten hverdag, for der er nogle dage, som neglene for lov til være fri for neglelak. 

Vejret spiller efter min mening en del af valget på farve. Der er mange som har farver efter årstiden. Jeg går efter om vejret er kedelig, solskin, mørk. En blå er meget sommerligt, hvorimod det varme røde nuancer kan anvendes hele året.

Udover vejret, begivenhed og tøj er der noget andet som hudfarve, spiller også en rolle.

Men farve på neglene er altid smukt :-) En nem måde at vælge neglelak er, hvilken farve har jeg lyst til? Dette spørge jeg mig selv, når jeg vil vælge en farve til hverdag.. Til festen har jeg mit tøj, som jeg tager udgangspunkt.. Hvis jeg skal have en rød kjole/saree, vælger jeg sjældent rød, fordi man skal helst lægge mærke til ens negle... Synes jeg :-)

2 kommentarer:

  1. Ja, årstiden og humøret spiller altid ind, når jeg vælger en lak, knap så meget hvad jeg tager på - selvom jeg naturligvis prøver at undgå farver der bare ikke matcher ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentar :-) Så er det kun mig, der fortryder nogle gange at vælge forkert :-)

      Slet